mandag 7. juni 2010

Barneregjeringen



Barneregjeringen av Aleksander Melli, handler om 20 barn som blir valgt ut til et TV-program der de skal danne sitt eget samfunn på en øy. Øya heter Fjernholmen og på Fjernholmen er det kamera formet som kuler, for å få med seg alt som skjer på øya. De skal danne egne partier, og partilederen til partiet som vinner valget får bli statsminister på Fjernholmen, og kan bruke 100.000 kr på nesten hva hun/han vil.


Max Berg ( hovedpersonen i boka) og vennene hans begynner og få små grønne kor
t i posten hvor det står korte fraser som: "Den sanne virkeligheten kommer snart," eller "De vokse trenger grenser." Til slutt får de vite at det skal bli et TV-program, og det blir audition for plasser. Max og kameraten Egil drar på auditionen og Max kommer med, men nekter å bli med hvis ikke Egil også får lov.

Boken er veldig spennende og den er faktisk litt Harry Potter aktig bare at den ikke er noe lik. Det høres kanksje litt rart ut, men hvis du leser den kommer du til og skjønne hva jeg mener. De tryller ikke men de lager sine egne regler og sånt. Egentlig alt som skjer i boka kunne vel ha skjedd i dag også, som auditionen og sånn mener jeg. Max Berg får ofte en hva i huleste er det jeg gjør her følelse, og den har jeg faktisk kjent selv. Det jeg synes var bra var at forfatteren klarte og få noe til å skje hele tiden, men ikke noe av det samme.

Av: Magnus

4 kommentarer:

  1. Jeg syntes boka høres morsom og litt rar :)
    Sander

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. enig med sander lit rar men kul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    :-)

    Philip

    SvarSlett
  4. Denne boken hørtes veldig spennende ut, bra skrevet!

    Julie

    SvarSlett