mandag 7. juni 2010

Blekkhjerte

Blekkhjerte er den første boka i en trilogi som ble gitt ut i 2005. Cornelia Funke er forfatteren av bøkene(Klikk på forfatterens navn for å finne ut mer om henne).

Boka handler om jenta Meggie på 12 år som bor sammen med faren sin Mortimer. Meggie elsker bøker, men faren hennes vil aldri lese for henne. En dag finner hun ut hvorfor. Hvis han leser høyt kommer figurene ut av boka. En dag kommer en skurk ut av en bok og kidnapper han, og straks Meggie finner det ut drar hun og vennene hennes for og redde han.

Dette er en bok som kan være veldig vanskelig å legge fra seg når man først har begynt på den. Etter denne boka er det to bøker til. Jeg likte denne boken fordi den var veldig spennende.




-Emilie
Kilde: Cappelen Damm

4 kommentarer:

  1. Endelig en som har husket navn...hehe
    Bra skrevet!
    -Mari

    SvarSlett
  2. Den ser veldig spennende på bildet XD

    SvarSlett
  3. Nå har jeg 6 bøker jeg bare MÅÅ lese tror jeg...

    -Christina

    SvarSlett
  4. Nå vet jeg om en bok jeg vil lese. Du har skrevet super bra Emilie<3

    Julie

    SvarSlett